עיצוב מודעות

מסר ממוקד ומעורר תשומת לב בשילוב גרפיקה מוצלחת יגרמו למודעה לעורר את עניין הקוראים ויניעו אותם ליצור קשר עם המפרסם.
את המודעות לעיתונים או מגזינים ניתן לחלק לשלוש קטגוריות עיקריות
עיצוב מודעות קונספט - מודעות תדמית
מודעת קונספט מוצלחת כוללת:
קופירייטינג –מסר מובהק ומקורי,
ארט – רעיון ויזואלי שיעביר את המסר באופן יצירתי,
עיצוב גרפי איכותי וביצוע גרפי.
מטרתה של מודעת קונספט | תדמית היא ליצור עניין בכדי לחדור לתודעה של קהל המטרה או לשמר נוכחות בתודעתו.
עיצוב מודעות פרסום
מודעה שמטרתה להגדיל את המכירות של מוצר או שירות מסוימים. ניתן לעשות זאת באמצעות הדגשת יתרונותיו של המוצר על פני מתחרים או הדגשת מחיר אטרקטיבי, מענה על צרכים מסוימים של הלקוח אותם מספק המוצר וכדומה.
ככל שנגדיר היטב את המטרות כך תעשה המודעה את עבודתה טוב יותר. עומס של מסרים עשוי לבלבל את הקורא ולגרום לו לא להעמיק בתוכן המודעה. עיצוב גרפי בוטה מידי או שטחי מידי עשויים לפגוע גם הם ביעילות המודעה.
עיצוב מודעות אינפורמטיביות
מודעות לקראת כנסים, תערוכות, מודעות דרושים (ישנן גם מודעות דרושים רעיוניות), מודעות הזמנה לאירועים וכדומה.
מודעה אינפורמטיבית צריכה למשוך את תשומת ליבו של הקורא ולגרום לו לקרוא את המידע שהיא מכילה. אם היא עמוסה ואינה מאפשרת קריאה נוחה של כל המידע היא תשעמם ותעייף אותו.
מודעה נכונה תכיל את המידע כשהוא מחולק לכותרת עיקרית, כותרת משנה, נושאים עיקריים ורק אחר כך המידע המפורט