כתיבה שיווקית

קופירייטינג לאתרי אינטרנט
כתיבה שיווקית - ההבדל בין גולש ללקוח
איך כותבים...
האם אתה מעוניין ביותר כניסות לאתר שלך? ביותר פניות מהאתר? האם תשמח לשניהם? במאמר זה תוכל לקבל כלים ראשוניים לכתיבה נכונה לאתרי אינטרנט. אם כך, במה דברים אמורים? מהי כתיבה שיווקית נכונה ההופכת גולש ללקוח?
בכתיבת תוכן לאתר אינטרנט יש להתייחס ל"מה?" ול"איך?" מה כותבים באתר וכיצד כותבים זאת נכון מבחינה טכנית... במאמר זה נעסוק בכללים הטכניים לכתיבה נכונה. לפני שניגשים לכתיבה יש לזכור כי תרבות הקריאה באינטרנט שונה מקריאה רגילה. מדוע?
גולשים לא קוראים, הם מרפרפים
הקריאה איטית יותר
קיימת היתפסות לכותרות ולדגשים
ממחקרים עולה כי כאשר גולש מגיע לאתר הוא שוהה בדף הבית בין 2-5 שניות בטרם יחליט אם להמשיך ולגלוש באתר
אולם, כאשר מבין הגולש שהגיע למקום הנכון הוא מתעמק וצמא למידע - לתוכן!
שמירה על הכללים הבאים תהפוך את האתר שלך לאתר שיווקי ותניע את הגולשים באתר שלך לפעולה! אז איך כותבים נכון לאתרי אינטרנט כדי שהאתר יהיה גם ידידותי לגולש וגם ידידותי למנועי החיפוש?
כותרות - כותרות ממקדות את הקורא ומסייעות לו להחליט במה להתעמק. כתבו כותרת קצרה והוסיפו לה כותרת משנה
פסקאות ומשפטים - על מנת להקל על הקורא חשוב ליצור חלוקה בתכנים המוצגים. כל פסקה מיועדת למסר מרכזי אחד. דאגו שהפסקאות לא תחרוגנה מארבע - חמש שורות ותכלולנה משפטים ברורים, קצרים וענייניים בלבד.
שימוש בתבליטים ומספור - עשו שימוש בתבליטים או במספור כאשר ברצונכם להציג רשימת נושאים, שירותים, מוצרים, יתרונות וכיו"ב. אל תגזימו ואל תכינו רשימות מכולת...
הדגשת מילים חשובו ת - הדגישו מילים משמעותיות מבחינה שיווקית, כאלו שילכדו את עין הקורא ויגרמו לו, תוך מספר שניות, להבין שהגיע למקום הנכון... בדרך זו תסייעו גם למנועי החיפוש להבין שהגיעו למקום הנכון.
חזרה על ביטויים ומילות מפתח - דאגו לשלב בכותרות העמודים ביטויי מפתח מרכזיים. כמו כן, שלבו מילים אלו בכל עמוד תוך יצירת טקסט טבעי וקולח ובכך תסייעו גם למנועי החיפוש להבין מה מהות האתר ובמה הוא עוסק.
מילים נטו - קיימת חשיבות רבה לשילובן של מילים ללא אותיות היחס: ל, ה, ש, מ, ב.
מילים יום יומיות ולא מתוחכמות - עשו שימוש במילים פשוטות וכתבו בגובה העיניים של קהל היעד שלכם.
כתיבה ללא שגיאות כתיב - כתיבה שיווקית, גם על פי כל הכללים, לא תעמוד לזכותכם אם לא תקפידו על עברית נכונה וכתיבה ללא שגיאות. חזרו שוב ושוב על הטקסט.
במאמר זה הוצגו חלק מהכללים החשובים בעזרתם תוכלו לכתוב את האתר שלכם נכון ושיווקי יותר! יודגש כי על מנת להעלות אתר מקצועי ושיווקי יש לשמור על כללים רבים נוספים. בכל מקרה, וכמו בכל דבר בחיים, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי אשר יסייע לכם להפוך את האתר לממוקד ואפקטיבי במיוחד.
המאמר נכתב על ידי טלי גת, מסרים, כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט.
כתיבת תוכן לאתרים
קופירייטינג לאינטרנט – האתגר החדש
כתיבת תוכן לאתר אינטרנט יצרה אתגר חדש בתחום הקופירייטינג. הקופירייטינג המסורתי – מודעות, תשדירים, שילוט חוצות - התמקד בעיקר במשיכת תשומת הלב של הקורא האקראי. כידוע, החלטה על רכישת מוצר או שרות מתחלקת לשלושה שלבים:
התעניינות ראשונית
חיפוש מידע מפורט יותר על המוצר או השרות – טיבו, מחירו, התועלת האישית וכדומה
ביצוע הרכישה בפועל.
הקופירייטינג המסורתי כיוון בעיקר לשלב הראשון - יצירת סוג של פיתוי, שיגרום לצרכן הפוטנציאלי להתעניין יותר, לחפש מידע ממקורות נוספים ואז, אולי, לבצע רכישה. קופירייטינג באתר אינטרנט מרכז עבורו את כל השלבים הללו במקום אחד ומהדק את הקשר בין שלושת השלבים. לכן, קופירייטינג אפקטיבי לאינטרנט הוא זה שמצליח להעביר את הגולש משלב לשלב, עד הפעולה הסופית. כיצד עושים זאת? הנה מספר טיפים:
הלקוח במרכז:
קופירייטינג לאינטרנט הוא כלי המדבר אישית אל הלקוח. לכן, כל משפט ומשפט צריך לקחת בחשבון את נקודת המבט שלו. האתר צריך להיכתב מנקודת מבט שתהפוך אותו לרלבנטית לגולש. שאל את עצמך מהן הסיבות שהוא יבחר דווקא בך – ותן להן ביטוי הולם באתר.
להיות מובן:
האינטרנט הוא כלי אוניברסלי. לכן, גם אם אתה מכוון לקהל של "מביני דבר", קח בחשבון גם גולשים אקראיים, שעשויים להתווסף למעגל הלקוחות שלך. אתר אינטרנט עמוס בז'רגון מקצועי או ראשי תיבות לא יגרה אותם לקרוא עוד, אלא יקשה עליהם וירחיק אותם. אם אי אפשר להימנע מכתיבת מושגים מקצועיים, כדאי לכתוב בסוגריים את משמעות המושג.
בלי שגיאות:
אתרים רבים משקיעים את מירב המשאבים באמצעים חזותיים – מצגות, תמונות ואפקטים, אך מזניחים את התוכן המילולי. זוהי טעות נפוצה – וקריטית! טקסטים כתובים ברשלנות, ניסוחים מעורפלים, תרגום לא מדוייק או שגיאות כתיב, משדרים חובבנות וחוסר רצינות. מי ירצה לפנות לחברה כזאת?!
גם תמצות וגם פירוט:
קופירייטינג לאתר אינטרנט צריך לקחת בחשבון את כל רמות ההתעניינות – החל ממי שרק מציץ לרגע
כדי לקבל מושג על תוכן האתר ועד למי שמחפש את המידע המפורט ביותר. לכן מומלץ לכלול בכל דף גם כותרת ראשית וכותרות משנה, המעבירות בתמצית את מהות האתר, וגם טקסטים עם פירוט והעמקה.
מידע אמין:
בעוד שהכותרת מיועדת למשוך את הגולש, הרי ככל שהוא מעמיק בטקסט, הוא מצפה למצוא מסרים אמינים ומדוייקים יותר. לכן חיוני לכלול באתר תכנים אינפורמטיביים שיוצגו בצורה אמינה ומשכנעת.
מצבו עצמכם כמומחים:
שבצו באתר טקסטים שמציגים אתכם כמומחים בתחום: מאמרים, תשובות לשאלות נפוצות, טיפים, תיאורי מקרה והמלצות לקוחות
מילות מפתח:
לצד הגולשים, קופירייטינג לאתרי אינטרנט צריך לקחת בחשבון "קורא" נוסף – מנועי החיפוש. מנועים אלו הם מבוססי טקסט. כדי להשיג מיקום גבוה, יש לשבץ מילות מפתח מרכזיות במקומות הנכונים, כמו כותרות וכותרות משנה, פתיחה וסיום של פסקאות, כפתורים, כותרות עמודים וכדומה.
לסיכום,
קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא עבודה רב-ממדית, שנבחנה ביכולתה להתמודד הן עם כותרות קולעות, הן עם טקסטים מפורטים והן עם הרלבנטיות למנועי חיפוש. שפרה צח – קופירייטינג