אפיון אתר

השלב הראשון והחשוב ביותר בתהל��ך בנייה
של כל אתר אינטרנט הוא שלב אפיון האתר.
אפיון אתר הוא תהליך של הגדרת המטרות והיעדים של האתר,
בחירת סוג האתר, החלטה על תוכן האתר והגדרת המבנה שלו.
מדוע חשוב לעשות אפיון אתר?
כשם שלא תבנו מבנה מבלי לתכנן ולשרטט תוכניות בנייה שיגדירו מראש מה יהיה השימוש של המבנה (מגורים או מסחרי), האם יהיה חלל אחד גדול ופתוח או מספר חדרים נפרדים, אילו כיווני אויר, כמה קומות, עם או בלי מרפסות, מעלית וכדומה...
בנייה של בית מבלי לתכנן מראש ולהתאימו למספר הדיירים שיגורו בו, לטעמם ולצרכיהם, תגרום בהמשך להוצאות מכבידות ומיותרות. תוספת של צנרת לאחר שהבנייה הסתיימה ושלא נלקחה מראש בחשבון, תגרום לכך שיצטרכו להרוס שטח שלם של ריצוף וקירות על מנת להכניס את הצנרת במבנה הקיים ותגרום להוצאות יקרות מאוד.
כך גם בבניית אתרי אינטרנט: לכל אתר אינטרנט הייעוד והמטרה המסוימים שלו.כל אתר צריך להתאים לקהל היעד ולאפשר לו חווית גלישה איכותית ואפקטיבית.
הגדרת היעדים והנחת יסודות ברורים מהווים את הבסיס לתוצאה איכותית ומוצלחת.שינויים במבנה האתר לאחר שהאתר נבנה ועוצב עלולים לגרום להוצאות יקרות מאוד ולעיתים אף לבנייה מחדש של כל האתר.
לכן, חשוב לא להיחפז, אלא להשקיע את הזמן והמחשבה הדרושים לשלב אפיון האתר, כדי להימנע מהוצאות מיותרות וכדי לחסוך בזמן ובמשאבים.
כיצד בוחרים את סוג האתר?
אתר שמטרתו יצירת תדמית יאופיין כך שיציג את החברה, את גודלה ותחומי עיסוקה ויעוצב באופן מכובד, יוקרתי ומרשים.
אתר כזה יכול להתבסס על טכנולוגיית פלאש המאפשרת עיצוב גרפי ברמה גבוהה מאוד והצגת פרויקטים בגלריות מרשימות.
לעומתו, אתר שמטרתו בעיקר קידום מכירות של החברה או העסק, יבוסס על טכנולוגיית HTML המאפשרת קידום במנועי החיפוש.
במקרים מסוימים יעשה שילוב בין הטכנולוגיות השונות – הכל בהתאם לאפיון האתר מראש.
מהם סוגי האתרים ומה היתרונות והחסרונות שלהם?
להלן "על קצה המזלג" מערכת שיקולים לבחירת סוג הטכנולוגיה עליה יתבסס האתר בהתאם לאפיון:
אתר ניהול תוכן
אתר אשר מבוסס על מערכת ניהול תוכן מאפשר ללקוח להכניס בעצמו תמונות וטקסטים לאתר בכל רגע נתון, באמצעות כניסה למערכת עם קוד משתמש וסיסמא. לכל מערכת ניהול תוכן יש תבנית קבועה שעליה מבססים אתרים שונים.
היתרונות:
שליטה של הלקוח בתכנים שמוזנים לאתר וחוסר תלות בגורם חיצוני. הוא יכול בכל שעה להיכנס לאתר, לשנות ולהוסיף לו תכנים או תמונות.
החסרונות:
האתר מבוסס על מערכת ניהול קיימת כלומר על מבנה קיים. לכן העיצוב שלו מוגבל. רוב האלמנטים בו קבועים ורק האזור שבו מופיעים הטקסט והתמונות ניתן לשינוי וגם הוא מוגבל.
אתר HTML
טכנולוגיית HTML היא הטכנולוגיה המאפשרת קידום אתרים במנועי החיפוש השונים. זוהי שפת תכנות באמצעותה מתבצעת בנית אתר ועיצוב אתרי אינטרנט מתקדמים מסוגים שונים: אתרי מכירות, אתרי תוכן, פורטלים, אתרי חדשות, אתרי מסחר, אתרי תדמית ועוד.
היתרונות:
זוהי שפת תכנות שאותה קורא מנוע החיפוש, ולכן כל טקסט או תמונה שאנו מכניסים לאתר HTML מזוהים בקלות ע''י הרובוטים של מנוע החיפוש ועל ידי כך לקדם את האתר שלך.
קידום אתר במנועי החיפוש חשוב מאוד כיוון שכך ניתן לקדם מאוד את העסק או הארגון ולחשוף אותו למגוון רחב מאוד של גולשים.
אתר שמקודם למקומות ראשונים במנועי החיפוש יכול להגדיל באופן ניכר את מכירות העסק ולהביא לצמיחה משמעותית.
החסרונות:
לא ניתן לבצע אנימציות כפי שניתן לעשות בפלאש ולא ניתן להכניס לבד תכנים כפי שניתן באתר ניהול תוכן.
אתר פלאש
טכנולוגיית פלאש מאפשרת עיצוב אתרים עם אנימציות ומעברים דינאמיים בין העמודים, מעברים בתנועה בין תמונות לטקסט, עיצוב באנרים שבהם האלמנטים נעים, בניית גלריות מיוחדות לתמונות וכדומה.
היתרונות:
כל מה שאתם או המעצב הגרפי חולמים עליו ניתן לבצע. אתר פלאש בנוי בעצם על תסריט, ממש כמו סרט. הגולש יכול לטייל בו ולחוות חוויית גלישה מעניינת וממיוחדת.
החסרונות:
מנועי החיפוש אינם רואים טקסט הכתוב בטכנולוגיית פלאש. לכן קשה מאוד לקדם אתרים שבנויים בפלאש.
כיצד מאפיינים אתר?
אפיון אתר הינו תהליך עבודה בפני עצמו. אנו מציעים אותו כשירות טרום בניית אתר והוא כרוך במספר פגישות עבודה בינינו לבין צוות העבודה של הלקוח.
בפגישות אלה נבקש מהלקוח להציג את תוכנית העבודה השיווקית שלו ונתונים נוספים, ייעשה ניתוח של הצרכים עליהם האתר אמור לענות ויוגדו יעדים ומבנה האתר.
במקרים מסוימים, נדרש אפיון על מנת לתמחר את האתר בהתאם למבנה ומורכבות האתר. אנו מאפשרים ללקוחותינו לקבל את שירות אפיון האתר מאיתנו עוד בטרם הוגשה הצעת המחיר, על בסיס תמחור של ייעוץ לפי שעות עבודה.
לאחר שנעשה אפיון האתר הם יכולים לגשת ולקבל הצעות מחיר מדויקות לאתר המסוים אותו הם מעוניינים להקים.
תהליך אפיון אתר כולל את שלבי העבודה הבאים:
- ניתוח התוכנית השיווקית של הלקוח והגדרת היעדים השיווקיים של האתר.
- ניתוח והגדרת קהל היעד.
- הגדרת חווית הגלישה הרצויה על מנת למקסם את אפקטיביות האתר.
- הגדרת סוג וכמות התוכן שיכיל האתר.
- הגדרת כל מגוון הפעולות ארש תתבצענה באתר.
- הגדרת תפריט הניווט הראשי ותפריטי ניווט משניים.
- הגדרת עץ אתר מפורט ומסלולי הניווט.
- בתום תהליך האפיון יוגש דוח מפורט אשר יכלול מבנה תרשימי של האתר.